Vlkolínec – Pribylina

Žilinský kraj, Liptovský Mikuláš

Najdlhšia náučná cykloturistická trasa na Slovensku, ktorá prepája celý Liptov s najväčšími kultúrnymi pamiatkami. Trasa začína v osade Vlkolínec zapísanej do zoznamu UNESCO. Pokračuje okrajom osady a po poľnej ceste vedie až do Ružomberka. Prechádza mestom a križuje frekventovanú cestu, je tu prechod, treba však dávať pozor na značenie. Za Ružomberkom trasa prechádza po poľných cestách obcami Liptovská Štiavnica a Liptovské Sliače až do obce Partizánska Ľupča, kde môžete obdivovať majestátny kostol priamo na križovatke cyklotrás.

Popod Nízke Tatry sa dostanete do obce Lazisko, kde odporúčame krátku odbočku z trasy k  najväčšiemu drevenému artikulárnemu kostolu strednej Európy vo Svätom Kríži. Hneď za obcou Lazisko vystúpate k malej rozhľadni v Pavčinej Lehote, odkiaľ je pekný výhľad na podhorie Nízkych Tatier a dolný Liptov. Trasa pokračuje cez stredisko Fun Park Žiarce, v ktorom si v lete môžete vyskúšať najstrmšiu bobovú dráhu na Slovensku, a následne klesá na začiatok Demänovskej doliny. Tu trasa prechádza priamo cez autocamp Bystrina a ďalej obchádza kopec Hrádok, kde sa nachádzajú dve krátke cyklotrasy s peknými trailovými úsekmi. V Liptovskom Jáne trasa vedie priamo okolo prírodného kúpaliska, kde sa dá v lete dokonale schladiť.

Za Liptovským Jánom vás čaká najmenej atraktívny úsek na trase, nakoľko trasa prechádza do Liptovského Hrádku po frekventovanej ceste. Ide však o krátky úsek a na konci Liptovského Hrádku môžete odbočiť a oddýchnuť si pri miestnom hrade a kaštieli. Následne trasa pokračuje poľnými cestami cez Liptovský Peter do Vavrišova, kde sa môžete zastaviť v Múzeu bitky pri Vavrišove s peknou rozhľadňou. Z Vavrišova vás už náučná cykloturistická trasa privedie do Pribyliny, kde prechádza obcou a končí pri vstupe do Múzea liptovskej dediny, ktoré určite stojí za návštevu.

Trasa vedie po spevnených, lesných aj asfaltových cestách a je vhodná pre MTB bicykle a elektrobicykle.

Číslo cyklotrasy: N2401

Ako sa sem dostať?

Cyklotrasa začína v osade Vlkolínec.

Parkovanie a verejná doprava

Parkoviská v meste Ružomberok.

Autobusová a železničná stanica v Ružomberku sa nachádzajú pár minút od križovatky cyklotrás, ktorou prechádza aj táto cyklotrasa.