Poludnica

Žilinský kraj, okres Liptovský Mikuláš

Poludnica (1 549 m n. m.) vďaka svojej vynikajúcej polohe ponúka turistom skutočný zážitok a dopraje úchvatné výhľady takmer na celý Liptov a najmä na priehradu Liptovská Mara. Skalný výbežok neďaleko vrcholu je obľúbený medzi fotografmi a určite si tu nezabudnite spraviť fotku s tatranským Kriváňom v pozadí.

Ako sa sem dostať?

Túra začína nad hotelom Ďumbier v Liptovskom Jáne strmým stúpaním po lyžiarskom svahu, po ktorom pozvoľna pokračuje do sedla Rakytovica, za ktorým opäť nasleduje stúpanie na Prednú Poludnicu, kde sa trasa napája na hrebeň a pokračuje na Poludnicu. Stúpaním na Prednú Poludnicu prejdete okolo jaskyne Kamenné mlieko, kde sa počas vojny ukrývali Židia, ktorým miestni obyvatelia pomohli prežiť. Pamätná tabuľa osadená pri vstupe do jaskyne pripomína tento kus histórie.

TRASA: Liptovský Ján (autobusová zastávka/parkovisko Hotel Ďumbier) – Rakytovica – Predná Poludnica – Poludnica (1 549 m n. m.) – Predná Poludnica – Rakytovica – Liptovský Ján (autobusová zastávka/parkovisko Hotel Ďumbier)

Pokiaľ nechcete zostupovať naspäť tou istou trasou, z Poludnice sa vyberte modrou značkou smerom na Kúpeľ a odtiaľ zelenou do sedla Rakytovica a Liptovského Jána. Táto trasa je oproti výstupovej dlhšia a na Kúpeli je potrebné dávať pozor, aby ste neminuli odbočku na Rakytovicu.

Parkovanie a verejná doprava

Parkovisko pri hoteli Ďumbier alebo pred termálnym kúpaliskom v Liptovskom Jáne.

Autobusová zastávka Liptovský Ján, zotavovňa Ďumbier je dostupná linkovým autobusom z Liptovského Mikuláša.